Első blikk

 2012.05.29. 17:04

 Helló Görögország!

Megjöttem! Ez biztos. Már vagy két napja.

És a nap is süt! És a szél fúj és a tenger hullámzik! - nem, nem fürdésre való, igen, kikötő város, igen tegnap este kiültünk a partjára romantikázni - igen, a lemenő nap fényében egy jó nagy kupac emberi ürüléket sodort felénk a víz. Költői, ugye? Halera, re!

És akkor jöjjenek a kezdeti impressziók - ítélkezés nélkül, mert interkulturális kommunikáción megtanultuk, hogy ítélkezni csúnya-csúnya dolog, meg amúgy sem általánosítunk 2 nap után, meg ilyesmik...

  • reggel a busz elvitte a szemeteskonténert - csak én lepődtem meg
  • pár ember random összeverekedett a kampuszon (50 egymást taszigáló, és kakaskadó görög srác) - csak én lepődtem meg
  • a zebrán, ha zöld van, aés balról kanyarodnak a kocsik, a gyalogosnak el kell engedni őket - lett elmagyarázva nekem, miután kicsit meglepődtem, hogy majdnem elütöttek
  • amikor egy 30 év alatti jóember le akart ülni a buszon, mindenki egy emberként kezdett el kiabálni vele, hogy hogy lehet ilyen nem tudom micsoda, mert nem értettem, de elég mérgesen néztek rá szóval biztos nem arról prédikáltak neki, milyen szép az ingje - szerintetek volt rajtam kívül sokkolva valaki?
  • anya mondta, hogy a magyar sajtó tele volt azzal, hogy jaj, így óriási sztrájk Görögországban, úgy óriási sztrájk Görögországban, nincsenek újságok, tévé, jaj mi lesz itt - minden normális volt szerintem, biztos, amit biztos azért megkérdeztem a görögöket, ugyan lemaradtam e már valamiről - mindenki teljesen le volt sokkolva, hiszen semmi nem történt
  • a görög srácok szebbek mint a lányok. komolyan. utóbbiak-hát- nagyon nem tudom hogyan fogalmazzak szépen. na. mondjuk ki azt, amit ki kell mondani. szőrösek. 
  • Ez persze azt is jelenti, hogy a srácok úgy is viselkednek, néznek ki, mint a lányok. kábé 160 centi magasak. viccesek egyelőre mennyire nem képes az egójuk megbirkózni azzal, hogy egy lány magasabb náluk ;)
  • csak csináld szemléletmód - a napok eszméletlen rövidek, és a végén azt veszed észre, hogy nem sikerült a terveddel haladnod, valahogy mégis minden kész van a határidő utánra pont annyira, hogy ne őrülj meg ANNNYIRA miatta, csak éppen egy kicsit
  • ingyen menza! - hatalmas, nagyon nagy, mindig tele. a kaja nem vészes. vicces, milyen pofátlanul vesznek el az emberek 2-3 adag ingyenkaját
  • és abban az országban, ahol ingyen van a menza, és emellett a legolcsóbb péksütemény 1 euró és a legolcsóbb kávé 2 ott még mindig dívik a török wc divatja - értsd egy lyuk a földben. fantasztikus. az egész egyetemen 2, azaz 2 angol wc van! komolyan mondom, az az érzésem, hogy a Dűnén vagyok, mert annyira meg kell tanulnom beosztanom a napom, és tartalékolnom a testnedveimet a megfelelő helyre, a megfelelő időbe
  • ja, minden nagyon drága. nem igazán tudok megúszni egy napot 10 euró alatt. ami nem sok görög átlaghoz nézve, hiszen még kaját sem veszek magamnak, dee, ha átkalkulálom a magyar keresethez szabott diákbüdzsémre. pff. hasgörcs. halera girl, halera.
  • a fentebb említett dolog miatt még nem vettem gyrost sem. bizony. 3 euró. drága mulatság. majd hétvégén, amikor "csak" ebéd van a menzán, és nincs vacsi
  • jó tanács: Makedónia, mint ország nem létezik! Makedónia az görög föld része, amúgy az országnak is annak kellene lennie, de van egy csúnya, bitorló nép (nem értettem a görög nevüket), akik kiszakították a területet és létrehozták "Skopje"-t. ezt egy lány mondta el nekem, miután már vagy 3-szor kiejtettem a számon, hogy a buszom Makedónián keresztül jött, ééés nem értettem miért néznek rám furán
  • Ja, amúgy a szerb-makedón határ tök üres volt, mégis egyedül nekünk 3 órát kellett várnunk!!!!! persze rosszindulatú feltételezés lenne, hogy azért, mert görögökkel teletömött görög utazási iroda busza volt. nagyon csúnya alaptalan állítás. biztos el voltak foglalva aaaaaa. ja. azzal. pontosan.
  • és legsokkolóbb tény. az egyetemen nem szabad 10 óra után maradni. nem nem azért, mert bezárják. nem. azután ez a drogmaffia terepe. tudjátok, van egy ilyen gyönyörű törvény, hogy az egyetem területére NEM teheti be a lábát semmilyen rendőr. A görögök azt mesélték, hogy egyszer valakit megkéseltek egyik este és a hullája 2 hétig az egyetem alagsorában pihent, mert annyi időbe tellett lepapírozni, hogy bejöhessenek a rendőrök

Végül: Halera =ne aggódj, nyugi, minden rendben, nem kell sietni, mindig van idő. a görögök elég büszkék arra, hogy mindent ebben a szemléletben végeznek, nekem is elég sokat mondták. És mivel az elkövetkező 8 hónapban lesz bőven halera, ezért a cím.

Rohanok a menzára! Mert különben elkések a zumbáról - ja szocializálódom, beiratkoztam rá :)

A bejegyzés trackback címe:

https://halera.blog.hu/api/trackback/id/tr414553279

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása