Csendes esték

 2012.07.15. 00:48

Szóval hogyan tölti a szabadidejét a háromfős keleteurópai delegáció Thessalonikiben. Mielőtt megválaszolnátok, gondoljatok bele, hogy egy; pénzhiányban szenvedünk  kreatívan kis büdzséből játékot játszunk kettő; korlátozottak a lehetőségeink más embereket megismerni - ahogy arra az előző posztomban már utaltam mindenki elutazott nyaralni. 

Először is ott vannak a laptopok. És az áldott internet. Az elmúlt lassan 2 hónapban végignéztem a New girlt (aranyos), a Killinget(nagyon menő), elkezdtem a Big bangtheoryt (so-so), és nem utolsó sorban a Doktor Who utolsó 2 évadát végignéztem (zseniális, hogyan tudtam eddig élni nélküle. Komolyan, ilyen dolgok vannak benne:

"The universe is big. It's vast and complicated and ridiculous. And sometimes-very rarely-impossible things just happen and we call them miracles."  vagy ez: "The way I see it, every life is a pile of good things and bad things. The good things don’t always soften the bad things, but vice versa the bad things don’t always spoil the good things and make them unimportant. And we definitely added to his pile of good things".Persze ezek a mondatok a tökéletes példa arra, hogy kivéve a környezetükből mennyire nem ütnek a dolgok. De, de, azok, akiknek nem jelentenek semmit ezek a mondatok: nézzetek Doktor Who-t, értsétek meg őket és döbbenjetek rá, hogy milyen király. Anya, te ne. Semmi diszkrimináció. De aki karácsony harmadnapján(gyűrűkura 2, végefelé, Samu beszéde, tudjátok, a rész ahol mindenki bőg) arról értekezik a nagymamámmal, hogy milyen ocsmányak ezek a valamik (orkok) és milyen ostobaság ez az egész film, és nem értik mit lehet ezen szeretni, és azt a varászlósat (Harry Potter) is elkezdte olvasni, de olyan unalmas volt, le kellett tenni; na, szóval ez a személy tartsa magát távol a fantasytól. Meg scifitől. (Igen, ez az esemény már vagy 5 éve történt. És igen, annyira sokkoló volt, hogy beleégett az emlékeimbe).

Visszatérve a Thessaloniki-i lohasztóan meleg estékre, ott vannak a csajos esték.

Például a közös főzések és aztán gejl romantikus mozimaraton (Életem első lecsója!!!)

P1000615.JPG

Ezek tök hangulatos esték. Persze jobban örülnék, ha az ötödik Nora Ephron szerűség helyett valami izgalmasabb dolgot néznénk- de a lányok sem azok a doktor whot kedvelő típusok. szóval maradok az ésszerű kompromisszumnál.

Aztán. mostanában rákaptunk a sminkelésre. Mert Ada szeret sminkelni, én meg várom a csodát-tudjátok, a neten a sztárok smink nélkül fotók - na én az ellenkező hatásban bízom. Ez az egyik remekmű:

P1000631.JPG

Ja, és múltkor moziban is voltam. A Pókembert néztük meg. Mert tudjátok, a nagy baj azzal, hogy az ember nyáron utazgat, hogy könnyen lemaradhat a kulturális művelődési forrásokról, amit a nagy blockbusterek jelentenek. Komolyan, a mai napig fájó emléket ébreszt fel bennem a Garri Potter név. Ami vicces még ehhez kapcsolódva, hogy a görögöknek nincsenek plázáik. Oké, ez nem biztos, nem térképeztem fel az egész országot de egy 10 milliós országban, ahol Athénban élnek 4-5 millióan, Thessalonikiban meg 1-2n, na itt az utóbbiban biztosan nincsenek plázák. És ebből vonhatunk következtetéseket az ország egészére nézve, persze az is lehet, hogy a multicégek jobbnak találnak a hegyekbe települni, nem tudom.. De a lényeg az, hogy itt a népek mindig mondják, hogy mit néztek meg a moziban, de én sosem láttam egyetlen mozit sem a városban, szóval nem értettem hol a hiba a mátrixban. Mindegy, kérdezték tőlem, hogy jó lesz e ha xy moziba megyünk. mondtam, hogy nekem okés. Na a találkozó viszont vicces volt, mert hárman mentünk, az egyik lánnyal, megbeszéltük, hogy találkozunk egy kávézónál. Ő persze késett, és a másik hívott, hol vagyok. Mire én, a kávézónál. ő mondta, hogy oké, menjek a mozibejárathoz, mert ő ott van. mire én, itt nincs mozi. szóval 5 perc után kiderült, hogy kábé 10 méterre voltam a bejárattól. Mert itt eldugják a mozit. A földszinten van egy jegypénztár és az épület felső 6 emeletében vannak szétszórva a termek. Komolyan, ilyet még sosem tapasztaltam. Jegy: 5. emelt, 7-es ajtó, stb.. és bemész, és ott egy popcorn árus, és befordulsz egy folyosóra, elveszik a jegyed, és magadtól benyitsz egy terembe, és ott vagy. Amúgy szerencse, hogy itt nem szinkronizálják a filmeket. Anélkül kellemetlen lett volna a film. Mondjuk ez is olyan görögös volt. Sokkal inkább kommentálják a filmeket, mint otthon. De arra is volt példa, hogy túl hangosan nevetett valaki, és többen rászóltak, hogy hagyja abba. 

Amúgy nem vagyok benne biztos, hogy a pókember megérte azt a 7 eurót, amit elkértek érte. Mármint csak azért érdekeltek, mert általában bírom a két főszereplő filmjeit, de azt nem vettem számításba, hogy ha mindketten huszonsokévesek, és általában felnőtt karaktereket is alakítanak, akkor nem fog beférni az agyamba, hogy most éppen 16 éveseket játszanak. És végig furi volt, mert egy 30 éves helyes pasi, akinek közeli kameraállásban már igenis látszanak a ráncai, na ez éppen nagyon izgul élete első csókja miatt, akkora paradoxon volt, hogy, mindig kizökkentett a beleélésből. Még a new yorkban rohangáló óriásgyík is hihetőbb volt nála.

Tehát ilyesmik is vannak ebben a furcsa izzadó ősöreg városban. 

A bejegyzés trackback címe:

https://halera.blog.hu/api/trackback/id/tr304657173

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása